Pages Navigation Menu

Zostań swoim wydawcą. Polski self-publishing

Zostań swoim wydawcą. Polski self-publishing

Jak wydać własną książkę? Jedną z możliwości jest oczywiście współpraca z działającymi na rynku wydawnictwami. Jednak coraz popularniejsza staje się forma self-publishingu – wydawania książek samodzielnie. To więcej możliwości i większa niezależność autora.

Zostań swoim wydawcą

Napisałeś książkę i chcesz ją wydać? Wydawnictwa często nie są zainteresowane wydaniem debiutantów i nieznanych autorów. Szansą staje się self-publishing, który oferuje wiele możliwości i kontrolę nad własnym projektem. Wydanie książki bez wsparcia wydawnictwa to wyższe honorarium, niezależność oraz większa szansa na dotarcie do odbiorców. To autor decyduje o cenie książki, okładce i nakładzie. Można wydać każdy nakład, a w zależności od wyników sprzedaży zlecać dodruk kolejnych egzemplarzy. Skraca się także proces przygotowania książki do publikacji.

Dzisiaj wydanie książki nie jest zarezerwowane dla wybranych. Platformy self-publishingowe oferują wiele możliwości dla debiutantów i niezależnych autorów. Mimo że powstaje coraz więcej polskich portali, ten model wydawniczy wciąż jest w kraju innowacyjny i stosunkowo nowy. Za granicą self-publishing jest jednym z najważniejszych i najlepiej rozwijających się trendów na rynku wydawniczym. Z roku na rok wzrasta procent książek i liczba bestsellerów wydawanych w ten sposób. Dzięki formie self-publishingu autor zachowuje całkowite prawa autorskie, sam decyduje o swojej książce, publikuje, sprzedaje i zarabia. Honorarium okazuje się często o wiele wyższe niż to otrzymywane ze standardowej umowy wydawniczej. Forma self-publishingu to także szansa na wypromowanie swojej książki. Portale oferują często szereg usług marketingowych i dystrybucyjnych, co daje możliwość dotarcia do większej liczby czytelników i odbiorców.

Polski self-publishing

Jednym z polskich portali self-publishingowych jest strona prowadzona przez Grupę PWN Rozpisani.pl. Dzięki takim inicjatywom każdy autor może sam wydać własną książkę, zarówno w postaci papierowej, jak i elektronicznej. W ofercie znajdują się usługi edytorskie, w tym profesjonalna korekta, redakcja, projekt graficzny okładki oraz fachowy skład i łamanie. Korektorzy i redaktorzy zadbają o to, aby tekst był sprawdzony pod względem poprawności językowej, stylistycznej i merytorycznej. W kolejnych krokach już sam autor zdecyduje o formie wydania i promocji. Portale oferują za to swoją sieć dystrybucji i działania promocyjne. Profesjonalne wsparcie marketingowe przekłada się na przyszły sukces autora.

Komercyjny sukces polskich self-publisherów to przede wszystkim promocja książek w wersji elektronicznej. Wśród naszych autorów pojawiają się znani blogerzy i dziennikarze, którzy z powodzeniem wypromowali swoje publikacje. Jeden z największych sukcesów self-publishingowych odniósł Kominek, czyli Tomasz Tomczyk  – jeden z najbardziej znanych blogerów. Jego książka „Bloger” zyskała dużą popularność. Jednak największy sukces odniósł dr Jacek Borowiak, nauczyciel akademicki i autor książki „Emerytura nie jest Ci potrzebna”, którą wydał z pomocą platformy wydawniczej Rozpisani.pl. Książka została sprzedana w ponad 10 tysiącach egzemplarzy!

Przykłady Tomasza Tomczyka i Jacka Borowiaka pokazują, że self-publishing daje autorom sporo możliwości i szansę nie tylko na sukces wydawniczy, lecz przede wszystkim – szansę na zaprezentowanie swojej twórczości.

1 komentarz

  1. Jestem naprawdę pod wrażeniem, jak wysoko stoi w Polsce self-publishing. Rozpisani.pl – grupa jednego z najlepszych wydawnictw w Polsce, do tego oferują cały wachlarz usług, jak przy wydawaniu bez własnego nakładu. Promocja, korekta… uważam, że to naprawdę świetne opcje dla początkujących, ale i doświadczonych pisarzy. W dobie niezależności i własnych działalności to naprawdę świetna opcja.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


5 × = czterdzieści

Reklama